Thailand with the folks..... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Thailand with the folks..... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Thailand with the folks.....

Door: Re en Nick

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

22 December 2012 | Thailand, Koh Tao

Uuuuh tja... daar zijn we weer! Heeft erg lang geduurd... oeps. We zijn ook zo druk met leuke dingen doen en ontspannen hahahaha..... We hebben nog zoveel te vertellen en hebben alweer zoveel gezien. We waren gebleven bij Ayutthaya en Lopburi. Ayutthaya is een erg leuke plaats op een uur met de trein vanaf Bangkok, al kwamen wij vanaf de andere kant. We zijn rondgereden met de scooter en hebben veel oude ruines gezien, deze staan verspreid door de stad. Eerlijk gezegd waren een beetje tempel en ruine moe en zijn maar een paar keer afgestapt om rond te kijken en de rest in vogelvlucht gezien. We hadden ook geluk, want er was ook nog een jaarlijks festival met een hele grote markt erbij. Daar zijn we dan ook even gaan kijken, super gaaf om te zien. Was echt een hele happening en heel Ayutthaya was uitgelopen om plezier te maken. Het was een soort combo van markt en kermis en natuurlijk heeeel veel eten. 's Avonds lekker hapje gegeten en gechillt bij een van de heerlijke backpackers-cafeetjes.
De volgende dag zoals al eerder vermeld met de trein naar Lopburi. Wij naar het station met de eerste de beste trein mee en we hebben onze ogen uitgekeken. Het is een lokale trein met allemaal bankjes en om de haverklap verkopers met eten en drinken. Al die thaise mensen keken ons ook een beetje vreemd aan, aangezien we de enige toeristen waren. De reis duurde (zoals verwacht) langer dan een uur, maar we hebben genoten van ons uitzicht. Eenmaal aangekomen in Lopburi liepen we een rondje !een klein rondje! aangezien het een heel klein stadje is. We hebben daar ook weer een scooter gehuurd, want de echte bezienswaardigheid lag op een kwartiertje rijden. Wij niet vies van wat avontuur, hup gingen we weer. Op zoek naar..... zonnebloemen!!! Alleen te vinden in deze periode en volgens iedereen heel erg mooi. Nou dat was het zeker... super mooi zelfs. We hebben onze ogen uitgekeken, velden vol zonnebloemen met bergen op de achtergrond. Hierna doorgereden naar een groot meer in de buurt om daar op het water een biertje te doen. Toen terug naar Lopburi voor onze laatste bezienswaardigheid; de monkey temple. Lopburi zit namelijk vol met apen die de stad hebben overgenomen (zelfs een eigen feest 1x per jaar). Wij naar de tempel waar ze het meest zitten, nou er waren er genoeg en overal. We moesten alles goed vasthouden en wegstoppen, want ze proberen allemaal trucs uit om ook maar iets te jatten. Ze hingen zelfs aan Nickyta haar rok.... Toen met de trein (die natuurlijk vertraging had) weer terug naar Ayutthaya.
We hadden alle tijd en onze planning was goed uitgekomen. We hadden nog 1 dag in Ayutthaya vol te maken en dat is natuurlijk ook weer prima gelukt. Eigenlijk hebben we niet zoveel gedaan en meer een beetje rondgehangen (daar is het DE plek voor). We hebben in de avond nog een rondje gemaakt met de scooter, omdat een aantal ruines dan verlicht zijn en ze zeker de moeite waard zijn om nogmaals te zien.
12 December alweer en tijd om met onze tassen terug te keren naar Bangkok. Natuurlijk weer met de trein, tussen de lokale mensen. Prima te doen en leuk om zo Bangkok te zien. De trein stopt namelijk op alle kleine stations tussendoor en komt zo tussen de sloppenwijken terecht, heel interessant om dat te zien. Na aankomst in ons hotel weer rondgehangen bij Khao San Road. We waren ons aan het klaarmaken voor George en Romana (Nickyta haar ouders), mbt de excursies ed. die we nog wilden gaan doen met ze. Ook onze "vakantie" kwam dichterbij en we waren ook wel toe aan zon, zee en strand. (Al hebben we genoeg zon hier gezien)
Na de 13de niet zoveel gedaan te hebben, althans niet noemenswaardig, kwamen Nickyta haar ouders aan op 14 december. Na wat geshopt te hebben in de MBK mall gingen we naar hun hotel toe om ze op te wachten. Ze hadden helaas een beetje vertraging en stonden ook nog eens in de file. Eindelijk waren ze daar en het was erg leuk om elkaar te zien in het verre Thailand. We hebben ze gelijk meegenomen naar Rambuttri en Khao San Road om te laten zien waar iedereen voor komt en toen heerlijk hapje gegeten. Ze waren helemaal onder de indruk en zijn na deze intense indruk per TukTuk terug gegaan naar hun hotel.
De volgende dag was er geen uitslapen bij! We gingen namelijk fietsen door Bangkok. De fietstocht begon om 7.00 uur in de ochtend en voerde ons door Chinatown naar de waterkant en over het water naar de andere kant van Bangkok. We zijn door markten gefietst, langs huizen, pandanvelden en bij een floating market geweest en we zijn met een longtailboot door de grachten van Bangkok gevaren. Het was een super leuke excursie en alle 4 waren we enthousiast, zoveel moois. Na deze stevige excursie zijn we lekker gaan lunchen en hebben een heerlijke voetmassage gehad. Dit was een goed 'welkom to Thailand!' Na een middagdutje hadden we 's avonds afgesproken om te gaan dineren bij een sushi restaurant en daarna hadden we nog een Cabaretshow op het menu staan. Deze show was bij de Asiatique mall, dichtbij de rivier. Helaas kon onze TukTuk chauffeur het niet in 1x vinden en moesten we flink boos worden om toch nog op tijd bij de show te zijn! De show was echt geweldig, alleen de ambiance al! Allemaal eigen tafeltjes met rode lampjes en rood interieur. En dan de show nog.... allemaal Ladyboys!!!! Jaja... dat hoort ook bij Thailand en wat een show was dat zeg. Supergaaf en zeker een goede avond invulling. De eerste dag in Thailand voor onze ouders was zeker geslaagd en ze waren benieuwd naar meer.
We hadden gelukkig nog genoeg gepland voor deze Zondag. Een bezoek aan Bangkok is niet compleet zonder bezoek aan een tempel en het paleis. We hebben daar rondgelopen en wat was het druk zeg. 2 maanden eerder waren wij natuurlijk al geweest en toen was het misschien 1 derde zo druk als dat het nu was. Pfff.... dachten we al veel aziaten gezien te hebben, nou think again. Hierna op de markt in de buurt een kokosnoot gedronken om vervolgens met de TukTuk naar de volgende drukke bestemming te gaan: de Chatuchak Weekendmarket. Nu zijn wij niet zo van de markten, maar deze moet men gezien hebben als je in Thailand bent geweest. Onze ouders waren erg onder de indruk over hoe groot het wel niet was..... en dat is het ook. We hebben stukken gezien die we vorige keer niet hebben gezien, dus kan je nagaan. 's Avonds hebben we heel decadent bij een luxe italiaan gegeten en wat was dat smullen zeg! Wij hebben daar onze lekkerste pizza ooit gegeten (en deze deelden we als voorgerecht, hihi) en de rest was net zo lekker!! Mmmmm.....
Het was alweer maandag 17 december en we vlogen met zn vieren naar Koh Samui.... de echte vakantie begon nu! We hebben tot nu toe natuurlijk alweer veel te vertellen over dit avontuur, maar de eilanden gaan we vertellen in het volgende verhaal. We zijn inmiddels op Koh Tao en genieten volop van dit mooie eiland. De foto's volgen snel, maar het is weer tijd voor een mooie avond uit.... Oja.... EN WE LEVEN NOG!!!!! Dat moet gevierd worden.... 21 december is bijna voorbij!!!!!!!!!!
Tot ons volgende verhaal, kus van ons vieren.

• 22 December 2012 - 12:18

Fred En Con:

Hallo allemaal wat leuk weer te horen dat jullie het zo naar je
    zinhebben Alleen de temperatuur ben ik jaloers op.
    Wel hartstikke gezellig zo met ze viertjes.
    Bedankt voor jullie kaart hij pronkt op de kast.
    Wij wensen jullie hele fijne Feestdagen en een
    goede Jaarwisseliing en niet te veel drinken heiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Een dikke knuffel voor Ro George nick en re

• 22 December 2012 - 13:36

Carla En Loek:

Hallo daar in de zon, beetje uit te houden? zal zeer tegenvallen hihi.
    Net aangekomen en dan al zoveel meegemaakt, mooi avontuur en heerlijk om weer met elkaar te zijn.
    Veel plezier in jullie vakantie en fijne kerstdagen. Hier is het weer behoorlijk natnatnatnat en nog eens nat.

veel liefs van ons
    Loek&Carla

• 22 December 2012 - 18:47

MAM:

Hi allemaal,
    zo te zien zijn de ouders goed aangekomen,
    wel grappig zeg in de Monkey tempel,
    leuk hoor van alle plekken die bezichtigd zijn, ik ben jaloers zeg(grapjeeeeeeeeeee), het is jullie allemaal gegund om alles te mogen zien en natuurlijk ETEN, de groeten voor mij aan de rest en ENJOY,
    en ook PRETTIGE DAGEN kus Mam

• 23 December 2012 - 12:59

Kees En Ria:

Hallo vakantie gangers,

Hebben weer genoten van het verslag,en komen zo toch een heleboel te weten over Azie.
    Toch heel wat anders dan door franlrijk zwerven,maar de velden zonnebloemen zijn daar precies hetzelfde.We kijken alweer uit naar het vplgende verslag.
    We wensen jullie alle vier fijne kerstdagen en een goed reisvol 2013
    Groetjes Kees en Ria

• 29 December 2012 - 12:27

Vdbol:

hallo allemaal heb alles weer gelezen prachtig alles wij wensen jlie nog veel plezier en een goede vlucht terug greet en nico

• 30 December 2012 - 12:50

Wil:

hallo allemaal zijn weer heelhuids terug uit erhwald en snel gekeken of alles goed gaat met jullie,en aan defoto,s te zien gaat het heeeeeel goed daar ,morgen is het tijd voor de oliebollen en appelflapjes en ik denk dat jullie erook een leuk feestje van maken . wij wensen jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2013 en een mooie tijd op jullie reis.en voor george en romana goeie reis terug en zie je, groetjes jan wil.