Het noorden van Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Het noorden van Thailand - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Het noorden van Thailand

Door: N&R

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

03 December 2012 | Thailand, Chiang Rai

Daar zijn we dan weer vanuit Thailand. We hebben al een tijdje niks geplaatst, want we hebben de paar dagen in Bangkok ook niet veel gedaan. Tenminste niks nieuws of spannends. De dagen bestonden uit uitslapen, een massage, onze volgende dagen plannen en lekker thais eten.... 29 november zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Was wel even spannend, want we hoorden van meerdere mensen dat de treinen volgeboekt waren tot eind december. Wij naar het boekingskantoor in het hotel en die mensen zeiden dat ze op de dag zelf wagons aankoppelen en dan nog kaartjes verkopen. Thanks to het aardige mevrouwtje van het kantoor hadden we nog kaartjes voor die donderdag kunnen krijgen. De treinreis verliep soepel, alleen de airco stond op standje noordpool. Iedereen klaagde en 12 tot 15 uur in die kou was niet te doen. Ze zeiden dat hij al op low stond, maar wij zelf actie ondernomen en het rooster dichtgeplakt met duc-tape. We kwamen 15 uur later aan in Chiang Mai en hadden een goed hotelletje gevonden met een zwembad. We hebben na een lekkere douche Chiang Mai per voet verkend en wat informatie ingewonnen over wat er allemaal te doen en te zien is. Nou dat bleek een hoop...
De volgende ochtend ook maar gelijk een scooter gehuurd en Chiang Mai toerist-style bezocht, tempel hier, tempel daar... Moeten we wel eerlijk zeggen dat deze tempels erg mooi waren en anders dan die in Bangkok, we waren zeker positief verrast! Toen eenmaal de zon onder was zijn we naar de Saturday walkingstreet gegaan, dit is een markt die elke zaterdag gehouden wordt. Hier lekker rondgedwarreld en wat hapjes gegeten. Het regende af en toe en dus maar door naar een echt restaurant voor het hoofdgerecht. We kwamen een straatje tegen met een duitser, een engelsman en nederlander naast elkaar (restaurants dan) en besloten bij de duitser een hapje te doen... hahaha... te grappig; frankfurterworst met aardappelsalade en spareribs van de grill. Tot onze verbazing was het echt super lekker, we hadden het meer voor de lol besteld en niet teveel van voorgesteld.
Na een aantal dagen van rust was het vandaag tijd voor actie. Zoals sommige wel weten heeft Rewan last van hoogtevrees, dus wat doe je dan.... We gaan ziplinen, als in aan een kabel door de boomtoppen glijden. Het viel allemaal reuze mee toen we ons harnas aankregen en iedereen er belachelijk uitzag met helmpje op, totdat we op het eerste platform stonden. Het waren er 33 en tussendoor zouden we ook nog 3 keer abseilen. Nickyta had het al eens eerder gedaan en heeft zeker genoten al zijn haar toch een paar gilletjes ontglipt tijdens het abseilen. Rewan heeft daarentegen doodsangsten uitgestaan en alles was klam, niet alleen zijn handjes. Natuurlijk hebben we tussendoor erg gelachen om ook de andere mensen die moesten gillen bij het abseilen. We hebben ook genoeg foto's en filmpjes gemaakt en dat vooral om Rewan zijn heldhaftige acties vast te leggen! Het was een erg leuke excursie en met een schitterend uitzicht midden in de jungle. Na aankomst moesten we wel even bijkomen van het avontuur. We zijn naar de nightmarket gegaan en hebben er bij de foodcourt gegeten, daarna in een pub nog een biertje gedaan.
Vandaag is het alweer 3 december en zijn we met de bus naar Chiang Rai gegaan. We hadden een luxe bus, met ruime stoelen en zelfs een hostess die ons voorzag van water en een snack. Echt top en het uitzicht onderweg was ook fenomenaal, balen dat we niet stopten voor een fotomomentje. Na aankomst in het hotel maar weer gelijk een scooter gehuurd om het stadje te verkennen en ook hier weer uit te zoeken wat er te doen valt. We hebben voor morgen een tour op het programma staan, naar een longneck-village, mae salong (chinees dorp met thee plantages), mae sai (grensdorp met Birma), nog een oude tempel site waarvan de naam even ontglipt is en de Golden Triangle. Lekker veel dus en hopelijk hebben we goed weer en kunnen we veel mooie foto's maken.
De planning so far is dat we overmorgen zelf met de scooter nog naar een tempel hier in de buurt rijden en daarachter schijnt een waterval te zijn. Dan willen we 6 december met de bus weer terug naar Chiang Mai. Hier nog wat excursies doen, want we hebben wat leuke dingen gezien. Dan terug met de nachttrein naar Ayuthaya, dit ligt op een uur met de trein van Bangkok. Hierna weer terug naar Bangkok om uiterlijk de 14de terug te zijn, want Nickyta haar ouders komen naar Thailand. Dan zullen de verhalen wat minder worden en het vakantie vieren wat meer. Heerlijk alweer bijna kerst, we merken wel een groot verschil. Vooral in Bangkok was het 2 maanden geleden veel rustiger en zelfs de restaurants waren de helft kleiner. Blijkbaar bouwt iedereen alles uit om op de toeristen in te spelen. Oja en de meeste toeristen zijn Nederlanders :(. We moesten echt even wennen, want we hadden tijdens het reizen niet zoveel NL-ers gezien of gehoord. Ach... conclusie; heel NL reist af naar Thailand!
Tot ons volgende avontuur!!!

• 03 December 2012 - 19:08

Dries En Yvonne:

Hoi Nickyta en Rewan,

Leuk om weer te horen dat jullie het zo fijn hebben.Wat ziet alles er toch mooi uit.
    De Golden triangel zij wij ook geweest. Wat is alles toch prachtig, net een sprookje.
    Je ouders zullen hier ook zeker van genieten.
    Het is nu aftellen om elkaar weer te zien.
    Wat een spannend avontuur dat ziplinen zeker als je last hebt van hoogtevrees.
    Goed gedaan Rewan. je kan het!!!!
    Nog heel veel plezier, geniet van al het moois, het eten, drinken, de zon enz.

Groetjes, Dries en Yvonne.

• 04 December 2012 - 13:36

Petra:

Heee Nickyta en Re,

Ff niks laten horen.. was erg druk met Sinterklaas ..dat begrijpen jullie wel. Hebben we uitbundig gevierd
    hebben jullie moeten missen speculaas, pepernoten en al t andere ongein...jammer hoor.
    Pff zit je dan in het mooie 'Thailand...( sprak ze nog altijd lichtelijk jaloers..)

Ik heb natuurlijk wel al jullie verslagen gelezen en de foto's gezien... Niet iedereen gaat naar Thailand met
    de kerst hoor..zucht ( helaas) hahaha

Hoe krijgen jullie t voor elkaar om een wurstl naar binnen te werken...sauerkraut op????
    Jeetje Re dat je t lef hebt om te gaan ziplinen, ik ga al zweten op keukentrap mij kreeg je niet mee met die poppenkast ( filmpjes van gillende Re, you tube???)

Whahaha hoezo geen verslagen als George en Romana dr zijn... kom op met de Sleazy details.. leuk voor de kerst thuisblijvers!!!!!

Groetjes en tot volgende blog xxxxx

• 06 December 2012 - 14:13

Mam:

Hi mi dushinan, zo te zien alles goed, ondanks de hoogte vrees van Rewan,nou schat dat heb je van je moeder hoor, maar wel leuk om te genieten van elke dag en plek,
    de foto's zijn ook mooi hoor, de avonturen zijn wel grappig,
    enjoy en doe voorzichtig met al dat eten, hahahaha, kus MAM

• 08 December 2012 - 14:39

Wil Jan :

hallo love ''s in asiia hier zijn de kruidnoten dampen weer weg getrokken en zie je de kerstbomen al weer inde huizen staan de verhalen van jullie zijn weer geweldig en de foto''s ook ik vind dat ziplinen wel iets voor het vriendenweekend !!!!!!! gooihet in degroep moet rewan het wel voor doen,wel jongens wij gaan ons ook langzaam op tuigen voor de kerst [ een weekje erhwald] tot het volgende verhaal maar weer groetjes van ons en wees voorzichtig ome jan & tante wil .