Onze daagjes in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Onze daagjes in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Onze daagjes in Bangkok

Door: Nickyta

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

05 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer met een kort verhaaltje van de afgelopen dagen in Bangkok. We hebben de afgelopen dagen een beetje rustig aan gedaan, want die jetlag hakte erin! Vooral rustig rondgewandeld en lekker gegeten. We zullen in het kort even de dagen uitsplitsten met onze hoogtepunten.
De dag na aankomst hadden we heerlijk ontbeten en zijn na de "brunch", zeg maar, naar een tempel gelopen bij ons om de hoek. Voor het eerst monniken in actie gezien! Hierna zijn we in een TukTuk gedoken en hebben we ons naar de MBK mall laten vervoeren. Dit is een mall voor de lokale bevolking zeg maar. Nog steeds enorm, maar met allemaal kleinere winkeltjes en stalletjes. Hier wat rondgekeken en natuurlijk wat shirtjes geshopt (kon het niet laten). Hierna terug naar het hotel en lekker wat drankjes gedaan.
De next day (3 okt) weer rustig opgestart en lekker gewandeld en ook wat gezwommen, hebben een zwembad op het dak. Ook een nachttrein naar Nong Khai geboekt. De vrijdag was helaas al vol, dus vertrekken we zaterdagavond. Oja en niet vergeten, natuurlijk een massage gehad.... Heerlijk!
Zo snel gaan de dagen hier en dan is het alweer donderdag. De eerste dag met een blauwe lucht met weinig bewolking, maar dat betekende ook bloedheet. De perfecte dag om een wandeling te maken ;p. Rugzakje op en gaan.... We liepen richting paleis langs het koninklijk park. Gewoon de toeristen volgen was het motto.... Toen we aankwamen bij het paleis was het zo druk... Echt zoveel chinezen heb ik nog nooit gezien (tenminste bij elkaar dan). Gelukkig waren de gidsen het met mij eens, die liepen ook te klagen tegen andere toeristen hahaha.... Het paleis was erg mooi en groot, natuurlijk was er ook een grote tempel bij. We vervolgde onze weg naar een andere tempel; Wat Pho. Deze was een stuk rustiger en vonden we ook een stuk mooier. Nadat we de reclining buddha een bezoek hadden gebracht liepen we naar de waterkant. Hier heb je een mooi uitzicht over nog een andere tempel (want ja wat moet je zonder tempels). Door de hitte en indrukken van de andere tempels besloten we niet over te varen om daar rond te lopen, maar lekker een koud flesje water te drinken en door te lopen over de Amulet market. Dit is een best simpel marktje met mensen die een tafeltje hebben met of 100 amuletten of maar 5. Ach verschil moet er zijn.... We kwamen ook nog een oud stukje tegen en zo brutaal als we zijn liepen we naar binnen. Bleek het een klein marktje te zijn met alleen maar gedroogte vis. De mensen keken heel raar op, maar waren ontzettend vriendelijk en ik probeerde vriendelijk terug te lachen en mijn kokhalsneiging te onderdrukken, want ja het stonk verschrikkelijk! Na de amulet market te hebben af gelopen namen we de TukTuk terug naar het hotel om ons op te frissen. We hadden al een aantal keer een klein restaurantje gezien die helemaal afgeladen zat met locals. Dus wij er natuurlijk ook naartoe. We hebben gewoon de specialiteit besteld, al stonden er misschien maar 3 dingen op het menu, en wachten vol spanning wat we voorgeschoteld gingen krijgen. Dit bleek een noodlesoup te zijn met varken, op 3 mogelijke manieren bereid. Maar echt super lekker en dat voor maar 1,50 euro per persoon. Na dit avontuurtje terug voor een tukje, want de energie was ver te zoeken. 's Avonds weer lekker uit eten en omdat onze lunch zo goedkoop was hebben we de avond iets luxer uitgepakt met BBQ vis en king prawns met rijst. Ohh my god...!!!! Was ook zooooo lekker. Hierna ging het opeens stortregenen, dus even wachten en op naar de volgende locatie voor een lekker drankje. We zaten heerlijk tot ik opeens iets van bovenaf op mijn benen viel. Ik kijk omhoog (misschien had ik dat beter niet kunnen doen) en wat zie ik daar..... een dikke zwarte staart. Wat bleek nou gewoon een rat boven me hoofd... iiieew. Niet dat ik er bang voor ben, maar boven mijn hoofd was iets anders. We zaten daar natuurlijk gelijk niet meer lekker, wetend dat er nog een hele bevolking boven mij woont. Voor de schrik hebben we maar weer een heerlijke voetmassage genomen... hahaha elk excuus is goed en daarna lekker naar bed.
De jetlag was nog niet uit ons systeem bleek vandaag, want we schrokken wakker om 12.15 uur. Zonde van de dag.... We hebben m wel nuttig besteed gelukkig. Na ons ontbijt hebben we een kamer geboekt in Nong Khai en daarna hebben we de TukTuk gepakt naar Siam Square. Hier staan alle grote malls en ons doel waren er 3 te bezoeken. We begonnen bij Siam Paragon. Een grote (overbodig om te zeggen natuurlijk) mall met allemaal dure merken. Daar viel ons oog op een aquarium. We waren wel nieuwsgierig en kochten een kaartje met allemaal extra's. Bleek uiteindelijk echt super vet te zijn. Zijn er een aantal uur bezig geweest met; vissen kijken, glass bottom boat gevaren, visjes aan onze voeten laten kauwen (denk dr. fish) en een onderwater show. Ook kregen we drinken en een souvenir aan het einde. Naast dit alles zat er een ticket bij voor een 5D film. Deze was ook super leuk... Een sprookje met 4D bril op, de stoelen bewogen en er werd lucht tegen ons aangeblazen aan alle kanten, alsof je er middenin zat. Al met al dus een super leuke ervaring. Kan SeaLife nog wat van leren.... Na dit heerlijk sushi gegeten bij een restaurant genaamd Fiji. Hier stond een rij voor de deur met allemaal locals, dus moest goed zijn. En nou en of, het was verrukkelijk! Hierna wilden we naar Siam Centre, maar deze was helaas gesloten door een renovatie, dus door naar Siam Discovery. Hier nog wat rondgekeken en toen weer richting hotel. Toen we een TukTuk hadden gevonden dachten we ons avontuur wel te hebben gehad vandaag, maar dat hadden we mooi mis! Deze man dacht dat ie Schumacher was en dat niet alleen. Zijn TukTuk had ook daadwerkelijk de PK's van Schumacher... Er stond nog net geen paardje voorop.... We vlogen met zeker 90 km per uur over de weg, waar de rest in slowmotion leek te gaan en vlogen over bruggen heen! (je weet wel kriebels in je buik) Oh my god.... wat heb ik gegild en die man lachen joh... Nu kan ik er ook wel om lachen, maar mag hopen niet per ongeluk weer in te stappen..... Nu hebben we veilig en lekker gegeten en zitten te ontspannen met live muziek.
Morgen gaan we dus met de nachttrein naar Nong Khai en overdag willen we nog naar de Chatuchak Weekend Market. Dit waren onze dagen so far.... Hopelijk heb ik een beetje een beeld kunnen scheppen en anders komen natuurlijk zo snel mogelijk alle foto's er weer op! We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes en hopen dat jullie trouwe lezers blijven!

Dikke kussen Re en Nick

• 05 Oktober 2012 - 20:56

Dries En Yvonne:

Hoi Nickyta en Rewan,

Wat een leuk verhaal, zo maken we het ook weer een beetje mee. Veel herkennig van Bangkok. Prachtige Boeddha's geweldig!
    En dan die ratten, dat is wel even schrikken. Misschien gaan jullie ze ook nog eten. Moet lekker smaken!
    Heel veel plezier en genieten.
    Groetjes, Dries en Yvonne.

• 05 Oktober 2012 - 21:02

Hoi Met Sharline(Mam):

Hi re en nickyta, dit alles is wel leuk om mee te maken, nickyta ik bleef aan de lach, toen jullie de markt binnen liepen met gedroogde vis, en hoe je zo vriendelijk bleef ondanks de stank,en tegelijk de kokhalsneiging probeerde te onderdrukken nou ik zie dat beeld gewoon voor mij is wel grappig,
    en ook in de TukTuk die 90km per uur over de weg vloog, rewan had jij geen last van? Lieverds geniet van de dgn. en ook het Eten hmmmmmmmm, tot later en kus, zijn mooie foto's Mam

• 05 Oktober 2012 - 23:39

Eriction :

hahaha helleuhmaal toppie
    leuk joh, ben je al bruin ?

• 06 Oktober 2012 - 00:59

Tante Carla:

Hi Lieverds,
    Wat een avontuur in zo'n korte tijd maar die rat boven je hoofd... Pas maar op voor je het weet ligt ie geslacht en gefrituurd op je bord gatver wat voor je moeder Nickyta. Prachtige fotos, ook die tempels die jullie al bezocht hebben kan niet anders zijn dat jullie veel geluk zullen hebben tijdens de rondreis en in de toekomst. Goede reis naar jullie volgende bestemming en we blijven volgen en genieten van wat ons nog te wachten staat.
    dikke kus, oom Loek en tante Carla xxx

• 06 Oktober 2012 - 18:12

Suzanne:

Hallo Nickyta en Rewan,
    Wat een avontuur, die rat en Schumacher in z'n Tuktuk!!!
    Nou ja ik zal jullie blijven volgen geniet ervan!!!
    Groetjes,
    Suzanne

• 07 Oktober 2012 - 12:57

Mamma:

hallo lieverd,
    het klinkt allemaal reuze spannend en gezellig. Ik krijg steeds meer zin in de vakantie. Het zijn ook prachtige foto's, volgens mij hele andere tempels dan op Bali. Alleen 1 dingetje, je weet hoe ik over ratten denk. Doe voorzichtig en geniet, dikke kus. Pappa en mamma

• 07 Oktober 2012 - 20:03

Angelique:

Hey lieverds!!!
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!!
    Ik hoor je hier gillen;) Het ziet er allemaal erg mooi en leuk uit!!!
    Veel plezier in Nong Khai!!! Hoelang blijven jullie daar?
    Hier gaat ook alles goed!!

Dikke kus
    Sander & Angelique

• 07 Oktober 2012 - 20:05

Margareth:

Hooooooooi!

Whahah zo mooi van die ratten en die racende tuktuk. Ik zie al helemaal voor me hoe je erbij zit Nick. ;) Heb je haar wel goed ondersteund Re? Of heb je lekker mee gegild.

Ik herkende echt meteen dat eettentje met die noodlesoup in je verhaal en die foto bevestigde het! Hebben jullie hem ook heet gegeten? ;) Veel plezier met de trein en succes met tempels, want op elke hoek van de straat kom je die tegen, in heel Thailand! Ach dat weten jullie vast al.

Kus Margareth

• 08 Oktober 2012 - 11:45

Remi:

Hola Amigo's,

Mooi verhaal, mooie foto's. Genietze en veel plezier!

Groet Remi

• 08 Oktober 2012 - 12:09

Alvinio:

Ola,

Uhmmmmm Have Fun!!!

• 08 Oktober 2012 - 21:11

Georgette:

Hallo lieverds,

Wat een heerlijke belevenis die jullie hebben. En het verhaal dat vertelt is ook zo spannend, hardstikke leuk om te volgen.
    Ik zal het lekker bijhouden, dan geniet ik er ook van.
    Groetjes, tante Georgette

• 09 Oktober 2012 - 09:42

Petra:

he wereldreizigers,

Verhaal weer helemaal leuk... beter rat boven je hoofd als in de soep of zo... toch..
    Whahaa, foto's zien er goed uit.
    Vwb rijvaardigheid aan die kant vd wereld, snap m na wat taxi ritten in China, maar t went gauw
    hoor. Bij de volgende normale rit denk je waarschijnlijk kan die gozer niet doorrijden.....
    Ik ben erg benieuwd naar jullie treinreis.
    Hoop wel dat je grote koffer bij je hebt met al dat geshop daar....
    Ik blijf zoals gezegd een trouwe volger!
    Veel plezier en wacht op jullie volgende blog

xxx petra

• 09 Oktober 2012 - 10:27

Joke:

he Nickyta en Rewan

Gaaf hoor al die mooie foto's.
    Ik wil weer terug bij het zien van al die mooie foto's en ik ruik de markt weer.
    Heel veel genieten.

jokexxxx

• 13 Oktober 2012 - 11:08

Conny En Fred:

Hallo Nick en Rewan.
    nou ik weet wat het is een rat boven je hoofd te
    hebben dat hebben wij in Kos meegemaakt
    maar we zien dat jullie het heerlijk naar je
    zin hebben .En wat een mooie fotos.
    we blijven je volgen.groetjes.