4000 Islands & Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu 4000 Islands & Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

4000 Islands & Cambodja

Door: Nickyta

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

21 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Yes we zijn weer op schema.... En in een nieuw land: Cambodja!!! We waren gebleven bij de 4000 Islands. Hier was het echt geweldig.. Heel stil en veel groen. Een super plek om een paar dagen lekker rond te hangen en te genieten van het uitzicht. Het was een 3 uur durende busrit en toen nog met een bootje 20 minuten varen naar Don Khon (ons eilandje). Er zijn ook nog 2 andere eilanden, namelijk Don Khong, deze is groot en heel rustig en Don Det, deze is net zo groot als ons eiland, maar drukker met toeristen. We hadden Don Khon uitgekozen, omdat deze rustiger was en dichterbij Cambodja lag en daar zwemmen de Irrawaddy dolfijnen. Dit is een met uitsterven bedreigd diersoort en komt alleen daar voor en die moesten we gezien hebben natuurlijk. We vonden na aankomst (met behulp van de Lonely Planet) gelijk een mooie accommodatie. Een bungalow langs de oever van de Mekong met een prachtig uitzicht!!! En dit voor maar 13 euro per nacht. We hadden een fiets gehuurd, voor maar 1 euro... Jippie en toen gingen we het eiland verkennen. Don Khon heeft al de bezienswaardigheden, dus eerst even een verkenningstochtje gedaan. Er is een waterval en een strandje en op de punt, zo'n 30 minuten fietsen kan je Cambodja zien en daar zwemmen de dolfijnen. We besloten na de eerste nacht er nog maar 2 te blijven, want we vonden het echt heel relaxed.
We gingen 's ochtends met de fiets naar de waterval en het strandje. We hadden niet zoveel verwachting ervan, want er werd niet zoveel over gezegd. Dus wij erheen... jeetje wat was dat gaaf zeg. De Mekong ging daar uiteen en had vele watervallen, heel spectaculair. Het strandje was iets minder, maar wel leuk om even gezien te hebben en lekker even gezwommen in het koude water van de Mekong. Hierna gingen we met de fiets de brug over naar Don Det. Een mooi eindje fietsen met veel natuur en buffels, veel rijst en kleine huisjes waar mensen wonen en werken. Het einde van Don Det is waar alle toeristen zijn en heet ook wel Sunset Boulevard. Het stelt niet zoveel voor, maar we hebben hier wel lekker geluncht met een adembenemend uitzicht. Verder hebben we lekker gechilld met een biertje op onze veranda en genoten van het kabbelende water en schitterende uitzicht.
De volgende ochtend waren we vroeg opgestaan, omdat we de dolfijnen wilden zien. Helaas was er nergens een bootman te vinden en ging ons plan niet door. Toen hebben we maar een scooter gehuurd en zijn we nog wat andere routes van Don Det en Don Khon gaan bekijken. Na de hete middagzon namen we de scooter naar het puntje van Don Khon en daar konden we wel een boot huren om de dolfijnen te bekijken. Dus wij aan boord en het water op. Ik zag gelijk al in de verte een dolfijn, maar Re helaas niet. We kregen 30 minuten de tijd en na 15 minuten hadden we verder nog niks gezien. Maar toen opeens dicht bij de boot 2 dolfijnen!!!! Wij helemaal blij... ze zijn namelijk erg timide en springen niet enzo. Ze blijven goed onder water en komen soms maar 2 keer boven en zwemmen dan verder. Ook zitten er in dat grote gebied maar 20 dolfijnen en de gids zei dat er op het moment maar 8 waren geteld, dus we waren echt super blij ze gezien te hebben. In de verte zagen we daarna ook nog een dolfijn en we moesten even aan land bij Cambodja om te betalen voor het gebruik van hun water en daar kon je ze ook soms zien. We hebben ook foto's gemaakt en we hebben het bewijs, alleen ze zijn heel moeilijk te zien. 's Avonds dachten we te gaan eten op Don Det, maar net na de brug hielp de scooter ermee op!!! Wij terug lopen en het maar opgegeven en gewoon op Don Khon gegeten.
Zaterdag de 20ste van oktober was het alweer en we gingen weer terug naar Pakse. Deze keer hadden we een andere bus en die chauffeur die kon alleen het gas vinden en geen rem, want we waren in 2 uur rijden in Pakse. Wel lekker, maar soms dachten we even dat wij of iemand anders het loodje zou leggen. Na aankomst gelijk een ticket geboekt naar Siem Reap, Cambodja voor de volgende dag en verder lekker ontspannen.
Cambodja hier zijn we dan...... We zitten nu in ons hotel en superblij, want deze heeft echt een supersnelle internet, dus we kunnen los met de verhalen en foto's. Is maar goed ook, want we gaan de komende dagen Angkor Wat bezoeken en daar gaat de camera helemaal los...
We vinden de reacties helemaal leuk om te lezen en doen ons best om er wat leuks van te maken. We genieten in ieder geval volop en gaan nog veel moois zien..!!!!

Kusjes Rewan en Nickyta

• 22 Oktober 2012 - 12:02

Petra:

Hee Nickyta en Re,

Ik heb weer met gepaste jaloezie de verhalen gelezen en de foto's bekeken.
    Blijft er allemaal top uitzien.
    Wat onwijs leuk dat je met die olifanten de rivier in kan/mag voor een schrobbeurtje...
    Ik wacht het volgende verhaal en foto's natuurlijk weer af...
    Groetjes..

• 22 Oktober 2012 - 17:29

Dries En Yvonne:

Hoi Nickyta en Rewan,

Wat een mooi verhaal het is net of ik in een boek zit, geweldig!!
    Dit is puur genieten van al het moois.
    Heel leuk met de olifanten en wat een prachtig uitzicht overal.
    En niet te vergeten alle mooie tempels.
    Wat leuk hé om te zien als alle loca's aan het offeren zijn.
    De dolfijnen ook omtzettend gaaf.
    We hebben genoten van alle mooie foto's.
    Voorlopig weer lekker genieten van al het moois, het lekkere eten en het prachtige warme weer.
    Veel plezier en we kijken weer uit naar het volgende verslag met foto's.
    Liefs, Dries en Yvonne.

• 22 Oktober 2012 - 22:47

Wil:

hallo rewan nickita ik heb weer met veel plezier gelezen en de foto,s bekeken het is weer super allemaal ,vooral die met olifanten, slapen jullie wel ????? want jullie zien zoveel iedere dag . maar we kijken weer uit naar het volgende verhaal groetjes ome jan tante wil

• 23 Oktober 2012 - 22:23

Sharline(Mam):

Hi dushinan,
    heel mooi zeg voor jullie, met al die leuke plekjes, en zeker een heel gaaf ervaring ook met de olifanten,
    goed op schema zoals jullie het hebben geregeld tof hoor,
    blij om veel van jullie te horen en ook met plezier volg ik jullie,
    Enjoy
    en voorzichtig met eten, dikke kus van Sharline(Mam)