Vietnam!!!!!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Vietnam!!!!!!! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Vietnam!!!!!!!

Door: Nick&Re

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

06 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin Chao,

We zijn alweer een paar dagen in Vietnam... We hebben ook weer onze portie sightseeing achter de rug en vertrekken straks naar Dalat. Na de verschrikkelijke busreis van uiteindelijk 11 uur, waren we zo blij om te zijn aangekomen in Ho Chi Minh City (HCMC). De reis was echt een nachtmerrie en daarom vliegen we zo ook naar Dalat, weer 8 uur in een bus gaan we niet trekken. De bus vertrok uiteindelijk om 3.00 uur vanuit Phnom Phen, dat was 2 uur te laat en er was zo weinig ruimte. Na een ontbijt stop gingen we naar de grens. Hier eerst de bus uit om via de douane van Cambodja het land uit te komen. Toen de bus weer in om na 500 meter weer uit te stappen met al je bagage en zo door de douane van Vietnam te komen. Allemaal 1 voor 1 en alles werd gecheckt, toen weer alles de bus in en nog 3 uur rijden naar HCMC. Bij aankomst konden we de straat niet vinden van ons hotel en na een opfrissingsdrankje kon iemand het ons wel vertellen. Het ontvangst was super lief, die mensen waren helemaal bezorgd dat we het niet konden vinden en hebben ons zelfs nog gezocht. Wij zijn natuurlijk na 5 stappen te ver gestopt voor een drankje ipv rond te gaan lopen met een backpack van 15 kilo op onze rug hahah.... Het hotel was verder prima en na lekker te hebben gedoucht op zoek naar voedsel. We vonden een lokaal tentje aan het einde van de straat met allemaal vietnamezen. Het eten was super lekker en de mensen waren verrast dat wij kwamen eten. Hierna verder een rondje gelopen door ons gebied en we zagen gelijk de verschillen met Cambodja en Laos. De stad is een stuk schoner, maar veel drukker. Overal scooters en auto's. Ze hebben hier geen TukTuks, alleen taxi's (auto, scooter, fiets) en de bus. We kwamen uit bij de markt en daar een rondje gelopen, natuurlijk weer allemaal kleding, tassen, schoenen, souvenirs en eten. 's Avonds na een paar biertjes gelijk naar bed toe, want we waren kapot.
De volgende dag was het alweer zaterdag 3 november en gingen we de toerist uithangen. Lekker rondwandelen en de bezienswaardigheden bezoeken. We liepen eerst richting de Reunification Palace. Dit is het oude paleis die in 1975 overgenomen was door de Amerikanen. We hadden er veel meer van verwacht en zijn ook niet naar binnen gegaan. Aan de overkant van het paleis stond de Kathedraal. Deze was wel erg mooi onderhouden en er waren ook allemaal bruidsparen die foto's lieten maken, helaas kon je er niet in. Naast de kathedraal staat het oude postkantoor, super vet hoe deze nog in oude staat is en hij werkt nog steeds. Heel druk met mensen die brieven en pakketjes gingen opsturen. Onderweg naar de volgende stop, het War museum, zagen we het Hard Rock Cafe. Hier natuurlijk even een drankje gedaan en daarna verder gelopen naar het museum. Dit museum was wel erg indrukwekkend met veel foto's van slachtoffers van de Vietnamoorlog. In de voortuin van het museum stonden ook oude gevechtsvliegtuigen, helikopters en tanks. Na dit bezoek liepen we door naar een restaurant wat in de Lonely Planet stond, helaas viel het eten erg tegen.... Dit was weer een bevestiging dat het eten bij de kleinere lokale zaakjes veel lekkerder is. Hierna liepen we terug richting hotel. We hadden besloten om de volgende dag naar de CuChi tunnels te gaan, dus gelijk die excursie geboekt. Na wat biertjes verder rustig aan gedaan en wat films gekeken op tv.
Zondag werden we om 8.30 opgehaald om met de bus (vol toeristen) naar de CuChi tunnels te gaan. Deze lagen op 1,5 uur rijden van HCMC. Onderweg was er nog een stop bij een 'touristtrap', een plek waar je allemaal souvenirs kan kopen en heel toevallig ook kan plassen ;p. De excursie duurde best lang met veel informatie over de oorlog en hoe de mensen dat daar hadden ervaren. Heel knap wel dat dit gebied uit handen is gebleven van de Amerikanen doordat ze tunnels hadden gegraven en ze daardoor konden aanvallen. De mensen leefden ook onder de grond en zo bleven ze ongedeerd van de bommen die via de lucht op het gebied werden gegooid. Je kon er ook schieten, maar dat hadden we al gedaan (hihi). Aan het einde mochten we zelf de tunnels in. Heel erg benauwend, donker en smal, maar wel gaaf om een indruk te krijgen hoe die mensen leefden. Nickyta heeft nu nog steeds spierpijn van het kruipen.... Na de excursie natuurlijk weer op zoek naar wat lekkers te eten en hebben we gevonden hoor. Mmm... lekker noedelsoep en stoofvlees met brood. Het eten is wel heel anders dan in de andere landen, veel diverser. Na het eten nog even langs de kerk aan de overkant geweest om te kijken en toen we terug liepen brak de hemel open.... Het ging stortregenen en na 15 minuten in een winkeltje te hebben geschuild renden we terug naar dat restaurantje op de hoek om nog maar een biertje te drinken. Het ging maar door en de straten stonden blank. Het water kon niet meer weg en langzaam verdween de stoep en liep het water bijna het restaurant binnen. Na een half uur ging het eindelijk minder regenen en konden we naar het hotel lopen. Dus wij hebben hier ook niet altijd goed weer...
De volgende dag zijn we na het ontbijt naar nog een tempel gelopen die we wilde zien en hierna naar de bioscoop gegaan. We hebben lekker een filmpje gepakt en zaten tussen alleen maar lokale mensen. We zijn naar de Possesion geweest, best een enge film. 's Middags weer wat biertjes gedronken en lekker gechillt.
Vandaag is het alweer dinsdag 6 november en we vliegen vanmiddag naar Dalat. We gaan zo verder omhoog om te eindigen in Hanoi. Onze visa zijn geldig van 1 nov tot 1 dec, dus we hebben een deadline te halen. We kijken erg uit naar de rest van Vietnam, want het schijnt vanaf nu heel erg anders en veel mooier te worden!!! De foto's komen er ook weer aan, zoals gewoonlijk.

Kus Re & Nick

• 06 November 2012 - 10:22

Margareth:

He reizigers!

Wat leuk om ook wat van Vietnam te horen! Echt grappig dat er zo'n verschil is tussen de landen. Ben zeker benieuwd naar de verhalen van de rest van Vietnam.
    Ik merk wel wanneer Nick schrijft of Re! Hahah. Klopt het dat deze geschreven is door Re?

Maar goed bezig! Ik probeer de rest van werk een beetje op de hoogte te houden. ;) Elke dinsdag vragen ze weer: En, kun je ons weer up daten?

Have fun!

Kus Margareth

• 06 November 2012 - 15:40

George:

Hallo Lovers,
    Fijn om weer wat te horen van jullie. Het klinkt nog allemaal heel erg goed, geniet er maar lekker van.
    Het valt mij wel op dat jullie bij iedere gebeurtenis weer even een biertje gaan drinken......doe maar voorzichtig. Zorg dat jullie wel op tijd in Bangkok terug zijn wij zijn erg benieuwd om jullie te ontmoeten en dan misschien wel lekker samen een biertje drinken hahahaha.
    Dikke kussen en groetjes van Mamma en Pappa.

• 06 November 2012 - 16:41

Petra :

Jullie verhaal weer gelezen en foto's weer gezien...
    Whahaha heel apart dat jullie vaak biertje pakken, en juist je vader daar over gaat
    beginnen hier op blog... ik zou zeggen hou vol...hahah

Het ziet er inderdaad heel anders uit... en ik weet niet wat er in t kommentje zit maar ziet er beter uit
    als beef met rode mieren..!!!

Het setje veel plezier...

Tot volgende blog...

Groetjes Petra xxx

• 07 November 2012 - 09:42

Mam:

Hi schatjes van mij, alles goed nu zeker na zo'n vreselijke busreis, nou het kan gebeuren, want het is niet iedere keer hetzelfde, belangrijk is dat jullie van alles kunnen genieten, en bij de kathedraal konden jullie inderd. niet in, dat zit eigenlijk zo dat jullie niet de juiste kleren aan hadden grapjeeeee, mooi allemaal de foto's, doe voozichtig en geniet van el moment okay, en tot de volgende verhaal,
    love you all kus van Mam

• 07 November 2012 - 10:52

Dries En Yvonne:

Hey Nickyta en Rewan,

Weer genoten van jullie verhaal. Wat was het een zware busreis. Dan ben je ook lekker gaar.
    Maar je ziet wel veel onderweg.
    De noedelsoep zag er wel heeeeeeeeeeerlijk uit.
    Wat ziet Viétnam er mooi uit. Ja daar heeft zich ook heel veel afgespeeld in de oorlog.
    Jullie hebben nog veel te zien en te genieten, geweldig!
    Heel veel plezier, eetse, drinkse en we kijken weer uit naar jullie volgende verhaal.

Liefs, Dries en Yvonne.

• 08 November 2012 - 13:34

Kim:

Hoi Nickyt en Rewan,

Super verhalen en mooie foto's hier kun je weer een mooi album van maken.
    Geniet lekker en kijkuit met als dat 'rare' ongewone eten. Respect dat jullie dat allemaal durven te proeven hihi. Dat is niks voor mij :).

Volgens maand komen je ouders tegemoet, dat zal ook wel super worden.
    Geniet nog en ik wacht het volgende verhaal weer af.