Kou in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Kou in Vietnam - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Kou in Vietnam

Door: Re&Nick

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

11 November 2012 | Vietnam, Nha Trang

We zijn weer een paar plaatsen verder en het is weer tijd voor een update... Om te beginnen hebben we een paar super leuke dagen achter de rug met een heel ander stuk Vietnam dan we gewend waren. We vlogen naar Dalat en kwamen daar aan in het donker. Het was niet alleen al avond, maar ook erg koud! Dalat ligt namelijk op 1500m hoogte in de bergen. Brrr... dat was even wennen. Dus na aankomst in het hotel gelijk lange broek en dik vest aan en op zoek naar een lekkere warme soep.
De volgende ochtend hadden we een missie, scooter huren en Dalat verkennen. Bij het boekingskantoor gelijk wat informatie ingewonnen over wat er zoal te doen is, want Dalat is zo anders dan wat we tot nu toe hadden gezien, dat we veel nieuwe dingen wilde zien. Er werd ons verteld dat je een dag met de motor door de omgeving kan rijden en zo de verschillende gewassen kan zien, waaronder bloemen en koffie. We hebben maar gelijk voor de volgende dag 2 easyriders (zo heten ze) gehuurd en ook gelijk 2 bustickets gekocht naar Nha Trang, de volgende bestemming, voor de dag erop. Wij op de scooter door het idiote verkeer van Vietnam, want dat is het. Iedereen rijdt door elkaar en nog net niet over elkaar heen. We hebben heel wat gezien die dag, zoals het oude treinstation, het meer, de markt en de Hang Nga Crazy House. De laatste is een soort Gaudi huis, maar dan nog groter en gekker. Echt bizar hoe dit huis overliep van kamer naar kamer, allemaal met een ander thema en dat je met verschillende trappen door en over het huis kan lopen. 's Middags na onze verkenningstocht van Dalat hebben we scrabble gespeeld, natuurlijk had Re al het geluk en won... hahah... We hadden voor het avondeten een leuk restaurant gevonden en hebben er heeeerlijk gegeten.
De volgende ochtend stonden er 2 motormuizen voor de deur die met ons de dag door gingen brengen. Echt vet om achter op een motor door de bergen te rijden en te genieten van de vele uitzichten en de veranderende natuur. Dalat kent namelijk veel verschillende hoogtes en daardoor ook verschillende klimaten om verschillende gewassen te verbouwen. Eerste stop was bij de greenhouses waar ze voornamelijk bloemen verbouwen om te exporteren naar andere delen van Vietnam en Azie. Ook leuk om te zien dat ze hier dus geen rijst kunnen verbouwen, omdat het te koud is. Wel aardbeien en artichoke, jammie.... Verder in het dal, waar het dus weer warmer is verbouwen ze koffie en thee. Hier heeft elke familie een stuk grond om de koffie te verbouwen en daarna te verkopen op de markt in Dalat. Ze maken hier ook weezelkoffie, dat wil zeggen, ze voeren de koffiebonen aan de weezel die ze weer uitpoept en maken er dan koffie van. We hebben het geproefd en het was erg lekker. We zijn ook bij een zijdefabriekje geweest om te zien hoe ze zijde maken en hebben gezien (en geproefd) hoe ze rijstwijn maken... We zijn ook nog naar een waterval geweest. Een van de gidsen kon geen Engels dus wij hem maar volgen. Een hele klim en opeens stonden we IN de waterval... uuuuh dat was iets te direct. Helemaal nat natuurlijk, maar wel een belevenis weer. Alleen de klim was erg gevaarlijk, aangezien alles nat en glad is en je je nergens aan vast kunt houden. Naast de waterval stond ook nog een tempel. In Vietnam is de meerderheid wel buddistisch, maar staan er niet zoveel tempels overal, als in Laos of Cambodja. Na deze vette dag terug naar het hotel. We hadden 's middags al met de gidsen een lokale maaltijd op, wat bestond uit rijst, vis, kip, varken en groenten. Veel te veel natuurlijk, want die mensen kunnen eten dat is niet normaal. 's Avonds besloten we om maar een broodje te gaan halen als eten, want we waren nog vol van de middag. Alle locals drinken 's avonds warme sojamelk en dat is erg lekker. We gingen bij een lokaal standje waar we de avond ervoor ook hadden gehaald weer 2 zakjes halen en komt Nickyta opeens een bekende tegen van school. Echt bizar om aan de andere kant van de wereld in de middle of nowhere iemand tegen te komen die je ook al 4 jaar niet hebt gezien ofzo.
Ondertussen was het alweer vrijdag 9 november en gingen we met de bus naar Nha Trang. We zouden opgehaald worden om 12.30 pm, maar om 1 uur was er nog niemand geweest. Re was met een taxi naar het boekingskantoor gegaan, omdat ze hadden gezegd dat de bus weg ging om 1 uur en we knepen 'm een beetje, omdat niemand ons was komen ophalen. Hij kwam terug achterop een motor, met nog een easyrider. Ze brachten ons naar de bus toe, die gelukkig pas om 1.30 pm vertrok. Uiteindelijk zaten we in de bus op weg naar Nha Trang, maar ze waren ons gewoon vergeten... lekker slim weer. 4 uur later kwamen we aan in Nha Trang en gingen we op zoek naar ons hotel. Tot onze grote schrik waren bijna alle borden bij restaurants in het Russisch!!! Wat blijkt nou, is Nha Trang een vakantiebestemming voor veel russen en die lopen hier dus ook met bosjes tegelijk. Blegh.... (sorry voor diegene die russisch is) Nog een grappig moment. Lopen we naar het hotel met onze backpacks op onze rug, komen er 2 russen op ons afgelopen en die gingen helemaal populair doen met Re... haha.. Zelfs zo dat we met ze op de foto moesten en allemaal vietnamezen aan het kijken waren of we dan misschien bekend waren ofzo. Ging weer helemaal nergens over. Na een rondje te hebben gelopen hebben we heerlijk gegeten bij een italiaan (voor de verandering).
Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en na het ontbijt/brunch zijn we naar het strand gegaan. Het weer is hier op dit moment niet heel goed, wel warm maar bewolkt, maar toch lekker op het strand gelegen en in de zee gezwommen. Verder niet zoveel gedaan, behalve even bijgekomen van de afgelopen dagen Vietnam. 's Avonds ook weer heerlijk gegeten en het was de bedoeling om vandaag, zondag 11 november met de nachttrein naar Danang te gaan. Dat gaat helaas niet door, want de trein is vol en dat is al een paar dagen zo. Het schijnt heel druk te zijn en zijn al een aantal mensen tegen gekomen die hier al een paar dagen zitten in de hoop de trein te kunnen pakken. Net heeft iemand het opgegeven en gaat met de bus door, dit is een reis van 14 uur in een bus. Nickyta is vannacht ook weer ziek geweest, waarschijnlijk weer iets verkeerd gevallen en we zijn niet van plan om zo lang in een bus te zitten. De trein is ook volgeboekt voor de komende dagen, dus dat werd 'm ook niet. We hebben dus net maar een vliegticket gekocht voor morgen, zodat we geen dagen verliezen. Ons visum is namelijk maar 1 maand geldig en er komen nog een paar geweldige plaatsen aan die we met alle tijd willen bekijken. Nickyta voelt zich nu alweer beter en we kunnen gelukkig nog 1 nacht blijven in het hotel waar we nu zijn en morgen naar Danang vliegen. Hiervandaan is het 1 uur met de lokale bus naar Hoi An, onze volgende bestemming.
Groetjes Re en Nick

• 11 November 2012 - 10:49

Mamma:

Hallo lieverds,
    Weer heerlijk om jullie belevenissen te lezen en dat op zondagochtend bij het ontbijt.
    Het is allemaal heel indrukwekkend, Re zit al veel relaxer op dat paard, wel lef zo in de bergen.
    Ik kan mij precies voorstellen hoe Nickyta zich voelde toen de bus niet op kwam dagen. Ik ben blij dat jullie toch maar met het vliegtuig verder gaan, 14 uur in een bus, dan ben je gesloopt. Het was ook heerlijk om je stem weer even te horen en gelukkig was je net op tijd, want 1 uur later had ik geen stem meer (koudje).
    Het zal wel een raar moment geweest zijn , toen Nickyta een bekende tegen kwam. Nu lieverds pas goed op elkaar en Re wanneer er weer mensen met je op de foto willen, moet je er geld voor vragen hihi. Veel plezier en mooie momenten nog,
    dikke kus papa en mamma

• 11 November 2012 - 19:43

Dries En Yvonne:

Hi Nickya n Rewan,

Wat een cool verhaal weer en wat een mooie foto's.
    Wel stoer hoor op het paard en de motor. Gelukkig is het met de bus goed gekomen, dan ben je wel in alle staten.
    Het eten ziet erook weer heeeeeeeeerlijk uit.
    Zo te lezen de weezelkoffie ook, ik denk dat ik maar bij m'n Senseo blijf ha,ha.
    Wel goed dat jullie alles proberen,zal ik ook doen hoor?
    Geniet nog volop in Viëtnam en we blijven je volgen. Tot het volgende verhaal van jullie mooie boek.

Veel plezier!
    Liefs, Dries en Yvonne.

• 11 November 2012 - 20:42

Mam:

Hi dushinan, alles goed met jullie zo te lezen vanuit dit reisverslag, en ook grappig zeg met de russen, vergeet niet okay, want jullie zijn heeeeeeel bekend, ik moest wel lachen zeg Re zo groot achterop de scooter, hij kon zo de man platdrukken, zijn echt mooie foto's, goed gedaan en blijf jullie volgen okay, geniet van elke dag en ik hou van jullie, kus Mam

• 12 November 2012 - 16:20

Petra:

Heee wereld reizigers...

Weer ff jullie verhaal gelezen... Grappig achter op de motor.. jullie zien in ieder geval veel van alles..
    Om de problemen te voorkomen die Nickyta heeft was ik overtuigd vegetariër in China
    En jullie moeten nog een stukkie...mij hiep t veel rijst groente en geen vlees.
    Jakkes .. russen, snap niet wat die daar doen, en hoezo Re famous... jij niet...
    Hahaahaaa heel bijzonder allemaal.
    De bus is leuk, lekker slapen ook?!
    Veel plezier weer en tot volgende verslagl..!

• 12 November 2012 - 23:55

Wil:

hallo nickyta & re ik zit weer met veel plezier de verhalen te lezen ende foto s te bekijken,het is geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken alleen moet nicktyta een beetje vorzichtig met het eten zijn !!!.ome jan zou zeggen veeeeeel rode wijn drinken maar dat is erzeker niet. jongens doe vorzichtig en tot het volgende verhaal . GROETJES OME JAN TANTE WIL.