Wat een verhalen.... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu Wat een verhalen.... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Nickyta&Rewan SteegersPocornie - WaarBenJij.nu

Wat een verhalen....

Door: Nick en Re

Blijf op de hoogte en volg Nickyta&Rewan

15 Oktober 2012 | Laos, Luang Prabang

Sabaidee,

Daar zijn we eindelijk weer.... Het heeft even geduurd en er is zoveel te vertellen! We hadden helaas geen goede internet verbinding meer tot aan nu, dus beetje bij beetje de foto's erop gezet en nu weer een nieuw verhaal. De dagen vliegen voorbij, maar toch zijn we pas 2 weken weg, het lijkt al zoveel langer.... Maar heel positief allemaal en met mij gaat het ook weer goed gelukkig!!! De antibiotica die Re had gehaald heeft gewerkt en ik voel me weer als de oude. Daar waren we ook gebleven bij het vorige verhaal, dus ga ik vanaf daar verder. We zijn die middag weer gaan wandelen door Vientiane, want ik kon het niet hebben dat ik nog zo weinig gezien had.... We zijn langs wat tempels gelopen en naar het nationaal museum geweest. Het was erg mooi om de geschiedenis te zien, alleen ze hebben er duidelijk geen geld en tijd ingestoken om te onderhouden! Na het museum via de fontein terug gelopen naar de waterkant om daar nogmaals van de ondergaande zon te genieten. We hebben toen gelijk even de reis doorgesproken en besloten om een vliegticket te boeken naar Luang Prabang. Was wel 50 euro duurder dan de Vipbus, maar deze doet er dan ook 10 uur over. De vlucht daarentegen maar 55 minuten en met mijn toestand op dat moment vonden we dat een beter plan. Verder hapje gegeten en weer uitgerust.
Na een goede nachtrust voelde ik me gelukkig weer een stuk beter en we moesten het hotel verlaten, omdat deze volgeboekt was. Waar we enorm van baalde, want het was echt een mooi hotelletje. We hadden de dag ervoor een andere gevonden en deze via booking.com geboekt, dus hup spullen in de TukTuk en daarheen. Eenmaal daar keken de mensen achter de balie niet zo blij en bleken we niet op de lijst te staan. We hadden de bevestigingsmail nog, dus deze laten zien en toen bleek iemand ons op de aankomstlijst van die dag ernaar te hebben gezet. Die meneer zei dat hij nog 1 kamer had en we daar mochten verblijven voor die ene nacht. Hij hamerde zo op maar 1 nacht en zei iets van Vip kamer ofzo, dus wij naar boven. Eenmaal in de kamer viel onze mond open.... Er stond gewoon een bad in de kamer en een groot 2-persoonsbed, flatscreen en nog een aparte badkamer met douche en toilet. Hadden we gewoon de suite gekregen!!!! Wij lachen natuurlijk, hoezo jammer dat we uit het andere hotel moesten hahaha..... Nadat we onze spullen hadden gedumpt gingen we fietsen huren om zoveel mogelijk te kunnen zien. De fietsen waren maar 1 euro voor 24 uur, ze piepte en kraakte wel, maar dat zien we door de vingers. We zijn eerst naar het COPE centre gefietst. Dit is een organisatie die Lao helpen met verminkingen door UXO (unexploded objects). Heel Laos ligt namelijk vol met niet geexplodeerde bommen door de oorlogen en elke dag raakt er wel iemand gewond. Ze maken protheses voor mensen die ledematen missen en geven voorlichtingen. Hierna door naar Patuxai, d'arc de triumph van Vientiane. Deze staat midden op een groot kruispunt met een mooi uitzicht vanaf de top, maar die puf hadden we niet... zo heet. Toen gingen we weer richting de fontein om een drankje te doen. Na de verfrissing door naar de 2 grootste tempels van Vientiane en over de boulevard terug gefietst. We hebben onszelf voor het eten getrakteerd op een heerlijk bad, want het is zo zonde dat ie dan niet gebruikt wordt als hij er wel voor staat!!!! Na dit heerlijke bad zijn we nog even naar de fontein gefietst om daar een hapje te gaan eten. Deze keer stond ie aan en was er zelfs live muziek. Dus wij lekker plekje uitgezocht naast de fontein en een heerlijk hapje gegeten. Hierna de fietsen terug gebracht en op tijd naar bed.
Dan is het alweer vrijdag 12 oktober en zijn we op tijd opgestaan om met het vliegtuig naar Luang Prabang te vliegen. De vlucht duurde in totaal maar 45 minuten en de airbus waarmee we vlogen was maar halfvol. Met de taxi naar het centrum waar we ons op een centrale plek hadden af laten zetten. We hadden namelijk nog geen hostel geboekt en gingen dus op zoek. Snel eentje gevonden en onze tassen gedumpt. We hadden aan de overkant van ons hostel bij een ander hostel een scooter gehuurd en zijn eropuit getrokken. Re wilde graag een Lao massage, omdat hij zich afvroeg wat het verschil was (is gewoon een slap excuus ;p) Dus hebben we ons een uur laten verwennen en de uitkomst.... Deze was zeker beter dan die in Bangkok!!! 's Avonds veranderd de hoofdstraat van Luang Prabang in een markt met allemaal mensen vanuit de omgeving die spulletjes verkopen. Dus daar even overheen gelopen en natuurlijk weer wat geshopt... maar nuttige dingen hoor hahaha! Aan het einde was nog een klein zijstraat, dus wij daarin. Bleek dat hier alle eettentjes zaten... Mmmm... zag er goed uit en was er ook druk. Het was ongelooflijk goedkoop. Uiteindelijk hebben we gegeten en gedronken voor 2 euro de man. Bizar gewoon, een bord vol naar keuze 1 euro en 640ml bier 2 euro!!!! Top dus...
De eerste nacht in LP was goed bevallen en zo ook de 2de dag: We willen eerst even kwijt dat het echt een superleuke stad is!!! Er gemoedelijk en rustig, maar wel veel luxe nog. Vandaag hadden we de oudste tempel van LP bezocht. Onnodig om te vermelden dat deze ook weer mooi was. We wilden heel graag op olifanten rijden, dus ook gelijk een tour geboekt voor die volgende dag. Hierna naar het voormalige paleis wat nu een museum is. Die avond was er een voorstelling in het theater, maar we hadden helaas al andere plannen en zouden dat niet redden. Aan de overkant ligt de hoogste tempel van LP en dat hebben we geweten... Heeeel veel trappen omhoog en met die warmte pfff.... We waren helemaal doorweekt toen we boven kwamen, maar het was het zeker waard! Het was al tegen de avond en gingen ons even opfrissen in het hostel. (btw een ander dan de nacht ervoor, simpelweg omdat deze goedkoper was) We gingen 's avonds even een planning maken voor de dagen erna en kwamen erachter dat er maar 3x per week een vlucht gaat vanaf Luang Prabang naar Pakse (volgende bestemming). Maar dat was nog niet alles. De vluchten zaten allemaal al vol en de enige mogelijkheid zou zijn maandag (nu is het zaterdag) of de volgende zaterdag. We wilden eigenlijk nog niet weg uit Luang Prabang, maar er was geen andere optie dan voor maandag te boeken willen we op schema blijven! Dus deze stap maar gezet... We konden ons niet te druk maken gelukkig en we gingen op tijd naar bed, want de volgende dag OLIFANTEN!!!! We maken van de olifanten een apart verhaal, want daar is genoeg over te vertellen en de foto's zijn er ook zat... Hopelijk ziijn jullie zo alvast een beetje op de hoogte...
To be continued........

• 15 Oktober 2012 - 13:53

Kees En Ria :

Hoi Nickyta en Rewan,
    Tjonge ,dat zijn zeker super verhalen.Geweldig dat jullie zo veel meemaken
    en dat jij weer bent opgeknapt.We blijven jullie zeker volgen.
    Bij deze ook gefeliciteerd met de varjaardag van je vader.
    Groetjes Ome Kees en tante Ria

• 15 Oktober 2012 - 16:56

Sharline(Mam):

Hi Re en Nickyta, heel veel mooie foto's zeg, het eten zag er heerlijk uit, ik zag een hele grote gegrilde VIS hmmmmmmmm, en leuk ervan is ook jullie verhaal over de SUITEEEEEE!
    jullie vedienen dat zeker hoor, en doe voorzichtig met het eten okay, geniet van alles, and Be Blessed,
    Love You All, Mam

• 15 Oktober 2012 - 22:06

Wil:

HALLO NICKYTA &REWAN wij zijn een week naar tenerive geweesd en ik dacht zal eens kijken of er wat nieuws bij is gekomen hebben jullie verdorie al twee landen bezocht,jongens geweldig allemaal ik geniet hier weer net zovan ,als van pris in china .nickyta ik hoop dat je opgeknapt bent .en heel veel plezier samen. groetjes ome jan tante wil.

• 16 Oktober 2012 - 16:39

Petra:

Heee Nickyta en Re,

Weer een leuk verhaal.
    Lekker dat je kuurtje werkte anders knap slecht....
    Grappig dat eten zo goedkoop is... de avond markt enigszins herkenbaar... China iedere avond straten volg met "snackjes" die wij oversloegen om niet net als jou standaard aan een kuurtje te moeten...
    Het tempo ligt hoog zo te lezen jullie zijn iedere dag wel aardig bezig volgens mij...
    Foto's natuurlijk weer leuk en ook erg nieuwsgierig naar de volgende foto's en het verhaal over de olifanten..

Groetjes weer....

Oh ja die suite .... heel teleurstellend weer... hahaha

• 16 Oktober 2012 - 22:31

Angelique:

Hey lieverd,

Ik heb jullie verhalen gelezen. Wat maken jullie mooie dingen mee!!
    Chick gelukkig ben je weer opgeknapt!! Toch wel een fijn gevoel dat Rewan bij je is!
    Het lijkt inderdaaad of jullie al heel lang weg zijn. Ik mis je wel hoor;)
    Ik ben natuurlijk ook gewoon stinkend jaloers op jullie ha ha
    Hier gaat ook alles goed. heb van de week gekeken voor een bruidsjurk. Ik heb al een hele mooie gezien.
    Nou schatten geniet lekker en ik blijf op de hoogte!!

dikke kus
    Sander& Angelique

• 18 Oktober 2012 - 16:35

Dries En Yvonne:

Hoi Nickyta en Rewan,

Wat hebben we weer genoten van je leuke reisverslag.
    Geweldig wat jullie allemaal zien.
    En dan dat rot hotel met die nare suite ha, ha.
    Wat gaaf dat het eten zo goedkoop is en......lekker!
    We kijken alweer uit naar jullie volgende verslag en foto's oa van de olifanten.
    Veel plezier!

Liefs, Dries en Yvonne.

• 19 Oktober 2012 - 21:34

Kim:

Hoi Nick en Re,

Super leuk al die verhalen en foto's. Ziet er allemaal onwijs mooi uit.
    Gelukkig dat de medicijnen gewerkt hebben en dat jullie gwoon doorkunnen gaan met genieten.

Dus geniet nog van al het moois.